Mayalı Mahlepli Poğaça


Ben alışılagelen tariflerin içine mahlep katarak yapıyorum hem lezzeti hem kokusu daha cezbedici oluyor. Mahlep bana göre muhteşem bir baharat, hangi hamur isine katılırsa katılsın çok yakışıyor. Üsküdar’da otobüs beklerken bir fırın keşfettim, her şeyi mahlepli yapıyor. Ne zaman Üsküdar’a gitsem hemen bir mahlepli simit alıyorum oradan, vapur dada çayla keyfini çıkartıyorum.  

Malzemeler: 1 su bardağı, ılık süt, 1 yemek kasığı toz seker, 1su bardağı, sıvıyağ, 1 su bardağı, ılık su, Bir paket yaş maya, tuz, 1 tatlı kasığı mahlep, alabildiği kadar un ( hamur kulak memesi yumuşaklığına gelene kadar) 

Üzerine: 1 yumurta sarısı, çörekotu

 Yapılış: Geniş ve derin bir kâseye önce ilik su ve ılık sütümüzü ve mayamızı koyarak maya eriyene kadar iyice karıştıralım. 5-6 dakika kadar mayalanma suresini beklettikten sonra şekeri, mahlebi, tuzu, sıvıyağı ilave edelim ve iyice karıştıralım. Daha sonra unu yavaş yavaş ilave ederek iyice yoğuralım. Hamurumuz 10 dakika mayalanmak için dinlensin. Mayalanan hamurumuzu bir iki kere daha yoğurduktan sonra ve istediğiniz büyüklükte parçalar kopartarak elimizle hafif açalım, ben bayağı küçük parça koparttım: minyatür sigara böreği gibi oldu. İstediğimiz şekli verebiliriz. Hafifçe yağlanmış tepsiye dizelim, üzerlerine yumurta sarısı sürelim ve çörekotu serpelim. 170 derecelik ısıda üzerleri kızarana kadar pişirelim.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tirit Yemeğinin Hikayesi

Mevlana Camii ve Turbesi-Konya

Hastalıklar ve Beslenme -İbni Sina 'dan Tavsiyeler