Mürdüm Eriğinin Faydaları

Mürdüm eriğinin faydaları arasında ilk sırada C vitamini özelliğinden söz etmektedir. Ender Saraç’ın bahsetmiş olduğu C vitamininin faydalarına bakacak olursak, her şeyden önce, bağışıklık sistemini güçlendirdiğinden; ve vücut direncini kuvvetlendirdiğinden söz etmemiz gerekir.

Mürdüm eriğinin faydalarından bahsederken kan yapıcı özelliğinden de bahsetmenin gerekli olduğunu belirten Ender Saraç, mürdüm eriğinin kan yapıcı özelliği dolayısı ile anemi problemine iyi geldiğini anlatmaktadır.

Mürdüm eriğinin faydaları arasında bahsedilmesi gereken bir diğer faydası ise bağırsakları çalıştırmasıdır. Bağırsakları çalıştıran mürdüm eriğinin, metabolizmayı hızlandırmasından ve kabızlık problemine iyi geldiğinden de söz etmek gerekmektedir.

Mürdüm eriğinin içeriğinde yüksek oranda potasyum bulunmaktadır. Potasyumun faydalarından da mürdüm eriğinin faydaları arasında söz etmek gerekmektedir.

Mürdüm eriğinin faydaları arasında, kalp ve tansiyon problemi yaşayanların da yararlanabileceği faydalar bulunmaktadır. Bu nedenle, kalp ve tansiyon problemi yaşayanların bol miktarda mürdüm eriği tüketmesi gerektiği Ender Saraç’la Sağlıklı Ramazan programında anlatılmıştır.

Mürdüm eriğinin faydaları arasında adet düzenleyici özelliğinden de söz etmek gerekmektedir. Ayrıca mürdüm eriğinin faydaları arasında yer alan terletme etkisinden de, ateşlenilen zamanlarda faydalanılması gerekmektedir.
Yazar: Ender Sarac

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tirit Yemeğinin Hikayesi

Mevlana Camii ve Turbesi-Konya

Hastalıklar ve Beslenme -İbni Sina 'dan Tavsiyeler