Damla Sakızlı Rulo Pasta




Tarifi Oktay ustadan aldım. Biraz değiştirdim. Sonuç: Yapımı çok kolay olan bu pastayı çok sevdim. Yiyenlerde çok sevdi. 
Malzemeler 
Pandispanyası için 
4 adet yumurta, 4 kahve fincanı şeker, 3,5 kahve fincanı un, 1/2 paket kabartma tozu 
Kreması için 
3,5 su bardağı, 100 gr margarin, 1 adet yumurta, 5 çorba kaşığı şeker, 3 çorba kaşığı un, 1 kahve fincanı toz damla sakızı 
İçine: 2 adet muz 
Üzerine: 1 poşet krem şanti, Granül çikolata , Hindistan cevizi veya rende beyaz çikolata 
Yapılışı 
Pandispanyası için, cam bir kapta yumurta ve şekeri mikserin yüksek hızında köpük köpük oluncaya kadar 4-5 dk. Çırpın. Ayrı kapta elediğiniz un ve kabartma tozunu ekleyip mikserin düşük hızında çırpın. Pişirme kâğıdı serdiğiniz büyük boy tepsiye karışımı döküp kaşıkla düzeltin. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında hafif pembeleşinceye kadar pişirin. Fırından çıkarınca pişirme kâğıdıyla birlikte sıkıca sarıp, üzerine nemli bez örtüp soğumaya bırakın. Kreması için, tencereye yumurta ve unu ekleyip kısık ateşte karıştırın. Margarini ekleyip kavurmaya devam edin. Sütü ekleyip krema kıvamına gelene kadar karıştırarak pişirip ılınmaya bırakın. İnmek üzereyken damla sakızını ilave edelim. 
Soğuyan pandispanyayı dikkatlice pişirme kâğıdından ayırıp kremayı her tarafına sürelim. Ortasına dilimlediğimiz muzları dizelim biraz granül çikolata serperek rulo olarak saralım. Üzerine krem şantiyi sürüp, granül çikolata ve hindistan ceviziyle ( ben rende beyaz çikolata kullandım) süsleyip buzdolabında 6-7 saat dinlendirdikten sonra servis yapalim
Not: Yandaki çicek suslemesini reçel ve erimiş çikolata ile yaptim ( çilek ve kivi reçelleri) 
Ben ortasina biraz kırılmış cevizde koydum ( normalde tarifte yok, çocuklar sever diye koydum)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tirit Yemeğinin Hikayesi

Mevlana Camii ve Turbesi-Konya

Hastalıklar ve Beslenme -İbni Sina 'dan Tavsiyeler