Ispanaklı Peynirli Rulo Börek


Ispanak ve Peynirin müthiş birlikteliği
Malzemeler: 4 yufka, 1 kuru soğan, 2 yumurta, 1 bardak ılık süt, 1/2 su bardağı, 1 cay bardağı sıvıyağ, 250 gr istediğiniz bir çeşit peynir( ben tulum kullandım), yarım kilo ıspanak, karabiber, pul biber
Yapılış: Ispanağımızı iyice yıkayalım. Diğer yandan soğanı ince ince doğrayalım ve baharatları ekleyip hafifçe kavuralım. Ispanağı süzdükten sonra irice doğrayalım ve tavaya ilave edelim. Harcımızı ıspanaklar yumuşayana ve suyunu çekene kadar kavuralım. Daha sonra yufkaları soslayacağımız sütlü harcı hazırlayalım: Sıvıyağ, süt ve yumurta beyazlarını bir kasede karıştırarak harcımızı hazırlayalım.
Yufkalarımızı üst üste koyalım ve hepsini birden dörde bölelim. En üstteki yufkanın üzerine sütlü harçtan sürüp her bir üçgenin geniş kısmına kaşıkla ıspanaklı harçtan koyalım. Rulo yapıp veya gül böreği şekli verebilirsiniz. Ben bir kısmını öyle yaptım. Börekleri yağlanmış tepsiye dizelim. Aynı işlemleri yufkalarımız bitene kadar tekrarlayalım ve bitince böreklerin üzerine yumurta sarısı sürelim. Önceden ısıttığımız 180 derecede börekler kızarana kadar pişirelim. Ben böreği ruloları bölerek servis yaptım.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tirit Yemeğinin Hikayesi

Mevlana Camii ve Turbesi-Konya

Hastalıklar ve Beslenme -İbni Sina 'dan Tavsiyeler