Kabak Kavurması

Kabağın sulu yemeğini küçüklüğümden beri yiyemiyorum, sanırım annem küçükken çok baskı yaptı ondan. Bir psikolog gibi konuştum sanki :) Kavurmayı denedim çok güzel oldu. Hatta bu hafta evimde misafir Özbek arkadaşım bayıldı. Tarif bile aldı. İsterseniz yoğurtlamayabilirsinizde öylede çok güzel oluyor. Buyurun Tarif:
Malzemeler: 1 kg kabak, 2 orta boy soğan, 2 yemek kaşığı salça veya 2 rendelenmiş domates, 1/2 cay bardağı sıvı yağ, üzerine kekik veya kıyılmış maydanoz ben evde maydanoz olmadığı için kekik tercih ettim, karabiber, tuz, 1 tatlı kaşığı toz seker. 
Yapılış: Kabaklarımızın kabuklarını soyalım ve iyice yıkadıktan sonra orta kalınlıkta halka halka doğrayalım. Teflon tenceremizde ince ince doğradığımız soğanları pembeleştirelim. Üzerine kabaklarımızı, salça veya domateslerimizi, şekerimizi ve yarım su bardağı su ekleyip suyunu çekene kadar pişirelim. Üzerini kekik veya maydanozla süsleyerek servis yapalım.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tirit Yemeğinin Hikayesi

Mevlana Camii ve Turbesi-Konya

Hastalıklar ve Beslenme -İbni Sina 'dan Tavsiyeler